- Początkowy odcinek zlokalizowany jest na wylocie z Kluczborka, w miejscowości Ligota Górna. Tam planowana jest budowa węzła drogowego przyszłej drogi ekspresowej S11 - wskazuje Agata Andruszewska, rzecznik opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Następnie rozbudowana droga przebiegać będzie przez miejscowości Bogdańczowice, Biadacz, Dębina i Karłów.
- Na przedmiotowym odcinku wzmocniona zostanie częściowo konstrukcja drogi przy jednoczesnym dostosowaniu do obciążenia 11,5 t/oś. Powstaną także elementy zwiększające bezpieczeństwo ruchu drogowego, w tym azyle na przejściach dla pieszych wraz z oświetleniem. Wybudowane będą ciągi pieszo-rowerowe - wylicza Agata Andruszewska.
Pani rzecznik informuje, że plan inwestycji zakłada też rozbudowę skrzyżowań poprzez wykonanie na nich lewoskrętów, budowę kanału technologicznego, likwidację kolizji z sieciami uzbrojenia terenu, przebudowę systemu odwodnienia oraz oświetlenia drogowego.
Inwestycja kończyć będzie się za miejscowością Karłów, gdzie łączyć będzie się z obwodnicą Praszki. Ta trasa jest już w budowie. Obecnie prowadzone są głównie prace związane z wykonaniem nasypów oraz przy wykopach. Powstają też obiekty inżynieryjne. Obwodnica Praszki ma być gotowa do końca 2022 roku, a jej wykonanie pochłonie około 171,5 mln zł.
Na rozbudowę 11 kilometrów wspólnego odcinka DK42 i DK 45 trzeba będzie poczekać nieco dłużej. Inwestycja jest przewidziana do realizacji w latach 2024-2026. Samo przygotowanie dokumentacji kosztować będzie ponad 1 mln zł.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?