Po 11 latach budowy gmina Kluczbork chce w końcu zakończyć budowę nowej obwodnicy. Do zbudowania jest ostatni etap, ale za to najdroższy.
Piąty etap objazdu miasta ma mieć wprawdzie tylko 1,2 km, ale trzeba zbudować wiadukt nad linią kolejową Kluczbork - Poznań.
Dlatego budowę wyceniono aż na 18 mln zł.
Gmina ogłosiła przetarg, na który zgłosiła się tylko jedna firma. Zaproponowała kwotę ponad 21,5 mln zł.
To o ponad 3,5 miliona więcej, niż wynosił kosztorys!
- Unieważniliśmy przetarg, będzie ogłoszony ponowny - zapowiada burmistrz Jarosław Kielar. - Mamy jeszcze sporo czasu na tę inwestycję Termin na rozliczenie inwestycji upływa dopiero w 2020 roku.
Połowę zakładanych kosztów inwestycji, czyli 9,25 mln zł, stanowić będzie dotacja z Unii Europejskiej.
[wytloczenie]Kluczborska gmina planuje, że roboty drogowe rozpoczną się w 2019 roku, a gotowa obwodnica zostanie otwarta pod koniec 2020 roku.[/wytloczenie]
Nowy odcinek trasy połączy rondo w Smardach Dolnych, w pobliżu drogi wjazdowej na kluczborskie Osiedle Kolejowe, z rondem na ul. Byczyńskiej w Kluczborku, obok Galerii Miodowej.
Po zbudowaniu piątego, ostatniego etapu cała obwodnica Kluczborka będzie mieć 9 kilometrów i połączy trzy drogi krajowe: nr 45 w Kuniowie, przez drogę nr 42 w Ligocie Dolnej obok kluczborskiej podstrefy ekonomicznej, aż do krajowej „Jedenastki”, gdzie połączy się ze starą kluczborską obwodnicą na DK 11.
Tak budowano obwodnicę Kluczborka:
I etap - w 2008 roku oddano do użytku pierwszy 1-kilometrowy odcinek łączący ulicę Fabryczną w Kluczborku z Ligota Dolną.
II etap - w 2012 roku gmina oddała do użytku 4-kilometrową drogę z Kuniowa do ul. Fabrycznej, a także zbudowała rondo na ul. Byczyńskiej w Kluczborku.
III etap - w 2015 r. wyburzono stary wiadukt kolejowy w Ligocie Dolnej i zbudowano w jego miejscu rondo.
IV etap - w 2017 r. zrobiono IV etap od zbudowanego dwa lata temu ronda w Ligocie Dolnej na DK nr 42 do nowo wybudowanego ronda na skrzyżowania z drogą powiatową do Smard Dolnych.
Budowany objazd Kluczborka będzie miał w sumie 9 kilometrów. Połączy trzy drogi krajowe: nr 11, 42 i 45.
Będzie to już druga obwodnica Kluczborka. Pierwsza biegnie wzdłuż drogi krajowej nr 11 z drugiej strony Kluczborka, zbudowano ją w latach 1986-89 z pieniędzy rządowych.
Inwestorem nowej obwodnicy Kluczborka jest gmina.
OPOLSKIE INFO - 15.06.2018
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?